GENC POLLO/ Kultura e dialogut si përpjekje permanente

GENC POLLO/ Kultura e dialogut si përpjekje permanente

58
0
Shares
genc pollo

Nga Genc Pollo

“Ne munddialogojmë por jonegociojmëpërsëristevazhdimisht ministri i brendshëm Sandër Lleshajpranverë2017 duke e bërëqartë se flisteemërqeverisë e të kryeministrit. Opozita kishte braktisur parlamentin përprotestuar kundër mpleksjesqeverisë me krimin e organizuar dhe instrumentalizimin e këtijfundit nga partia në pushtet përndikuar votuesit në favor të saj. Ajo  kuptohej nga deklarata e ministrit ishte se munduleshintryezë me opozotën përbërë muhabet. Por jo përvepruarpërgjigjeshqetësimeve e të pretendimeveopozitës.

 

Po të googllosh fjalën dialogue mundgjesh një duzinëpërkufizimeshdialogut. Por fjalia e ministrit shkëlqen si njëshembull i asaj çfarë nuk është dialogu.

 

Dialogu i mirëfilltëçon përmes kompromisit, ku palët bëjnëlëshime, në marrëveshje;  atëhere mos-dialogu është shprehjee vullnetit për të mos bërë lëshime, për të mos rënëkompromis e për të mos arritur marrëveshje. Natyrishtgjithkush me të drejtë mundthotë se lëshimet lipsetjenëarsyeshme dhe kompromisi duhetmbetet parimor. Patjetër por kjo nuk është dhe aq çështja. Problemi hasim shpesh është mungesa e vullnetit përkonsideruarinteresat e pikëpamjet e tjetrit. Kur ky tjetër sidomos është njëkundërshtar apo rival. Edhe kur këto interesa janë legjitimeapo edhe kur pikëpamjet janëbazuara e të arsyeshme.

 

Mungesa e dialogutmirëfilltë si dhe e sensitkompromisitshoqëritë post komuniste ka qenë objekt debati intensiv fillimviteve 90. Studjues e intelektuale e shpjegonin me pikëpamjen e rrënjosurkomunizëm se kompromisi ështëdiçka negative; diçka dekadente e lidhur me rendin borgjez. Në esencën e vet totalitare komunizmi nuk mundkishtehapësirë për idetjera e të ndryshme e aq pak përinteresatilla. Rendi i ri shoqëror bazohejmohiminabsolutrenditshkuar (borgjezo-demokratik apo borgjezo-autoritar) si dhe në pohimin e idesë unikesocializmitshkencorrealizuar përmes diktaturësproletariatit dhe pushtetit ekskluzivpartisë komuniste si garant i këtijrealizimi. Në kushtetutën e aprovuar nga Shqipëria komunistenë v. 70 madje thuhej shprehimisht se pushteti politik i përkistemënyrëpandashme kësaj partie.

 

Hijet e një mentalitetikultivuar prej dekadash  me këtëideologji totalitare ishte e pamundur të mos ndiheshinfillimet e demokracisë. Ndryshimi i regjimit fillimisht solli njëparadigë të re politike ku forcat demokratike të themeluararishtas dhe të ardhurapushtet përmes lëvizjes popullore dhe shpesh përmes votimeve plebishitare me të drejtë e shihnin vetveten si të legjitmuara demokratikisht. Ndërsapartia komuniste ishte e diskredituar nga dekadat e regjimitopresiv dhe mjerimi ekonomik. Ky ishte rasti i Shqipërisë dhe i disa shtetevetjera. Por pati edhe shtete ku partia komuniste e ruajti pushtetin duke adoptuar pluralizminsistemin politik dhe duke përqafuar socializmin demokratik.

Në të tëra rastet mungesa e dialogut politik të mirëfilltë ishte e pranishmejetën e vendit po ashtu si pagadishmëria përkompromise politikearsyeshme. Si pasojë kemi rritjen e tensionit politik. Ai shprehej me bojkotimeinstitucionevepërfshi parlamentin e me tubime protestarrugë ndonjëherë agravoheshin me dhunë. Në raste ekstreme kapatur edhe bojkotimzgjedhjeve nga partitë e opozitës.

 

Tentativat përzgjidhur ngërçetilla janë orientuardisaraste nga gjykatat, përfshi edhe gjykatën kushtetuese. Porgjyqësori shpesh ka qenë i ndikuar politikisht, sidomos nga partia në pushtet. Në këto kushte ai nuk ka mundur gjithmonëjapë zgjidhje paqëtuesesensin ishin a priori të pranushme nga palët. Tjetër adresë përzgjidhur ngërçetishin ndërkombëtarët. Në Shqipëri e në Ballkan roli i tyre mbidimensional është një lloj sëmundje foshnjore e demokracisë por shfaqet periodikisht edhe sot e kësaj dite. Ndonëse sidomosdekadat e para autoriteti i ndërkombëtarëve ishte i lartëvijim ka jo pak  raste kurreputacioni i tyre edhe është dëmtuar për shkakqëndrimeveperceptuara si të njëanshme.

 

Duhetpranojmë se për këto probleme nuk ka një zgjidhjedeus ex machina. Ashtu si demokracia e të drejtat e njeriutjanë një proces zhvillohet përditë e madje edhe mbrohetpërditë po kështu lipsetndodhë me kulturën e dialogut. Shkolla është një institucion i rëndësishëm për ngjizjen e lulëzimin e saj. Por edhe familja  e shoqëriatërësi duhetluajnë një rol. Me durim e qëndrueshmëri; si në vrapimindistancë gjatë.

Genc Pollo

Botuar fillimishtwebsitin ballkanik Fqinjësia/Okruzenje

/DRONI.al/

Për t’u bërë pjesë e grupit të "DRONI.al - Agjencia Kombëtare e Lajmeve" mjafton të klikoni: Join Group dhe kërkesa do t’ju aprovohet.
KOMUNITETI DRONI.AL: https://www.facebook.com/groups/426976918158037/

loading...
Loading...

LEAVE A REPLY